13-06-2011, 19:29
|
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: May 2009
Posts: 230
|
|
Het is geen tdi in dit geval. De i staat niet voor intercooler maar voor (direct) injection zoals Spiering eerder al vertelde. Als je er op een rendabele manier meer vermogen uit wil halen zul je de begrenzing van de turbo moeten laten veranderen of een grotere turbo monteren. Hierdoor wordt je max vuldruk groter waardoor er meer brandstof ingespoten kan worden waardoor het vermogen toe zal nemen. om de inspuithoeveelheid te vergroten kun je het beste de brandstofpomp bij een pespecialiseerd bedrijf laten aanpassen en afstellen. Het kost dan natuurlijk allemaal wel wat meer. Indien je bij een originele samenstelling het vermogen wil vergroten door de 'rookstop' op de brandstof te verdraaien zal het brandstofverbruik meer toenemen dan het vermogen. De auto zal dan dus flink zwart gaan roken. Denk er wel aan dat de 1.6 diesel motoren met turbo gevoelig zijn voor overmatige slijtage. Denk daarbij aan de koppakking en olieverbruik etc. Zomaar overal aan gaan draaien om meer vermogen te krijgen zal de levenduur zeer nadelig beinvloeden.
Gewoon origineel houden, dan blijft alles gewoon heel. Als je echt meer vermogen wilt>>motorswap naar 1.9 tdi 150 ps. Dan ben je een echte ""rappe jonge"
Succes!
Gr. Evert
|