View Single Post
Old 13-06-2011, 10:25
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by dekilo
Ik vroeg me af of het chroomwerk op deze golf 1 origneel is of aftermarket autostyle.

Ik zou me nog afvragen of er überhaupt vanaf de fabriek chroomwerk aan de buitenkant zat bij deze Golf 1.

Want dat ligt er aan aan wat voor uitvoering deze Golf 1 is (ik kan dat zo niet zien), is het 'n Golf C (=standaarduitvoering vanaf mj. 1982), dan hoort er aan de buitenkant überhaupt GEEN chroom op, niet om de grill, niet in de raambiezen, niet op de bumpers, er zat geen lijst (niet verchroomd maar ook niet zwart) op de achterklep, lijsten op de dorpels en op de zijkanten waren bij deze uitvoering zwart, Golf C.

Bij de Golf CL (= een uitvoering hoger vanaf mj 1982) waren alleen de lijsten op de dorpels zwart, de rest verchroomd, dus om de grille en in de raambiezen en op de bumpers, verchroomde lijsten aan de zijkanten, 'n verchroomde lijst onder aan de achterklep.

De Golf GL (= meest luxe uitvoering) had i.t.t. de CL nog verchroomde lijsten aan de dorpels, de rest alles hetzelfde als bij 'n CL.

W.b.t. die auto op de foto's kan 't 'n CL zijn, vanwege de smalle, niet vanbinnen verstelbare spiegel wat erop zit, maar anderzijds ook 'n GL vanwege de verchroomde dorpellijsten. Bumpers waren bij CL en GL grijs, met verchroomde lijsten erop, deze heeft zwarte bumpers, wat dan samen met de eenvoudige buitenspiegel weer op 'n C zou duiden, maar daar was dan weer geen chroom lijsten op de bumpers, beetje irritant allemaal.

Deze auto op de foto's, is aan de buitenkant gewoon 'n mengelmoes van alle drie de normale Golf 1 uitvoeringen.

Een foto van 't interieur, vooral van 't dashboard, zou weer meer duidelijkheid verschaffen om wat voor 'n uitvoering het hier gaat.

Chroom door de grill en chromen randen om de koplampen en strips in de achterlichten zijn iig definitief niet origineel, is nix van VW.
that will be your pension ,or early retirement ...

Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote