View Single Post
  #11  
Old 12-06-2011, 19:32
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

relais met nummer 62 is er normaal 1 van een Cabrio

een 2, 65, 67, 80 zijn brandstofpomprelais

2 en een 80 worden negatief gestuurd en werken meestal zonder eerst de druk op te voeren (bij mijn weten).

167 is de vernieuwde versie van de 67, en beide vind je eigelijk in diverse vw's waarvan het startsignaal uit de ECU komt.

Als je de relais vergelijkt aan de aansluitkant dan zie je een klein pinnetje en meerdere iets grotere, dat kleine pinnetje is het triggersignaal voor het relais.
De grootste pinnen is de daadwerkelijke pomp verbinding.
Sommige relais hebben een 4 polige aansluiting en anderen hebben weer een 5 polige aansluiting, om een lang verhaal kort te maken: alle brandstofpomprelais passen op positie 2 in je zekeringskast, maar of ze dat doen wat ervan verwacht wordt ligt eraan of de aansturing van het triggersignaal goed is.


Uit welke regio kom je?
Reply With Quote