11-06-2011, 19:33
|
|
Postwhore
|
|
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
|
|
Quote:
Originally Posted by superbeast
dit verhaaltje komt uit de orignele vw reparatie documentatie
For repairs to vehicle electrical system, soldering is
not permitted.
�� Only perform wiring harness and connector repairs
to vehicle electrical system using Wiring Harness
Repair Kit VAS1978 or Wiring Harness Repair Set
VAS1978A .
Stond er eigenlijk ook van te kijken, want de canbus systeem die ik ken van de alarmerings systemen aan boord van zeeschepen zijn niet zo gevoelig.
mvg frank
|
Hoi Frank,
Wij hebben inmiddels al een paar FSI motoren ingebouwd en ook met DSG in een mk2 en mk3 en solderen geeft niet 1 probleem. De te lange draadboom korten wij in, en solderen dezen verspringend aan elkaar incl de can draden.
De computer is softwarematig wel een grote opgaaf en prijzig om deze storingsvrij te laten werken. Bij de nieuwe generatie motoren zijn er 2 keuzes. Of alles er in of alles zo ver mogenlijk vrij programmeren en met een omweg het achteruitrijverlichting en snelheidsignaal er uit te halen.
Idee is erg goed, want als je er nog lekker de bochten mee door wilt en het chassis intact wil houden, kan je de zware motoren beter links laten liggen en dit gaat echt wel snel hoor
Wat ik wel geleerd heb is dat soldeerverbindingen kunnen breken na loop van tijd door trillen enz, maar niet als deze veweven zit in een draadboom.
Ik had iemand bij mij lopen die de vissebekjes soldeerde, maar omdat deze aan de stekker zit braken deze nog wel eens los omdat de stekker vast zit en de bedrading trilt etc.
Gr,
Wilco
|