Quote:
De reden dat ik deze vraag hier plaats is omdat de importeur(BS-autotune) hier geen antwoord op wil geven. Het bedrijf is van mening dat ik een cursus van €300 moet gaan volgen bij hun.
|
Dit is niet geheel waar.
1. Ik maak zowel op mijn website als in de shop duidelijk dat je support los kunt bijkopen. Daardoor blijven de producten laag geprijsd voor de mensen die inderdaad geen moeite hebben met installeren.
2. Het staat je vrij delen van het support traject te volgen. Als je een uur van mijn tijd vraagt, reken je een uur af. Volgens mij gaat het zo bij ieder service verlenend bedrijf. Waarom wordt daar zo moeilijk over gedaan ? Er zijn mensen die bij een bestelling in de shop een werkplaatsuur bijboeken als ze niet langs willen komen voor uitleg. Daarvoor kan ik bijvoorbeeld de laatste firmware op de ECU zetten, een startbestand maken en via de e-mail of over de telefoon vragen beantwoorden en die mensen zijn hardstikke blij dat ze iemand hebben om op terug te vallen en vinden het niet meer dan normaal dat ik voor mijn inspanningen ook wat reken.
3. na een vraag over een bobine aansluiting komt een vraag over een toerentalsensor, over firmware, over spikes, over de USB aansluiting en ga zo maar door. In het verleden beantwoorde ik deze vragen netjes wat op een gegeven moment het volgende effect gaf: de telefoonlijn raakte verstopt, projecten blijven in de werkplaats onafgemaakt staan omdat mensen het VERTIKKEN van te voren tegen betaling wat informatie in te winnen. Dat kon zo niet doorgaan. Vandaar dat ik vrij direct ben: Spullen kopen zonder support ? Dan ook niet moeilijk doen als het je niet lukt maar gewoon een afspraak met me maken zodat ik je in effectief 1-2 uur door je installatie heen loods.
4. De mensen die het support traject wel hebben gevolgd zijn altijd welkom met vragen. Om de simpele reden dat een betaling ook verplichtingen schept. Daarnaast stellen die mensen zeer gerichte vragen die ik soms al met ja, nee of een kleine omschrijving kan beantwoorden. Ze weten precies wat ik bedoel omdat het al een keer is uitgelegd en omdat ze een basiskennis hebben van het systeem. Zo komen zelfs de minst technische mensen goed door de installatie heen.
Het heeft weinig zin mij af te branden terwijl je zelf degene bent die het niet voor elkaar krijgt en je een paar tientjes wilt besparen. Dat is niet eerlijk, wel ?
Quote:
Hou de aanwijzing van de importeur aan, als het dan fout gaat, kun je bij hem terecht voor garantie(al had ik op diverse fora vernomen dat dat nogal lastig is bij Jeroen...)
|
Garantie is verder naar redelijkheid. Met enige regelmaat kom ik een KDFI tegen die door een foutieve aansluiting zwart gebrand binnenkomt. Nooit de schuld van de installateur natuurlijk. Al is het vrij simpel om te zien wat er mis is gegaan met het boardje. Soms staat het gewoon in de instellingen. Als het de schuld van de installateur is, moet ik dat dan vergoeden ? Dat doet geen enkel bedrijf. K-Data vergoed ook de units niet die ik heb opgestookt door een vergissing (ja, waar gewerkt wordt.....).
Overigens is bovenstaande methode voor bobine aansturing niet zonder gevaar:
je hebt de processor uitgang rechtstreeks aan de bobine gehangen. Gaat het mis, dan is je processor en dus ook je KDFI kapot. Daarnaast kan de uitgang te zwak zijn voor bepaalde typen voorontstekingen waardoor je een zwakke vonk krijgt uit de bobine (spark-blow-out). Ook heb ik gemerkt dat deze manier kan "storen" op het systeem. Zelf doe ik het dus niet zo.
Hoe ik dat weet ? Nou... Alle fouten maken die er te maken zijn en middels een projectbespreking proberen te voorkomen dat mijn klanten die fouten maken. Heel waardevol dus. Maar niet op waarde geschat kennelijk.
Het is een hele leuke branche en een leuk product. Het doet me altijd weer zeer dit soort posts terug te lezen (soms zoek ik er actief op in een pauze) en dan te zien dat je beste inzet wordt verpest door mensen die ondanks alle tekst en uitleg op de website het toch weten te verpesten voor anderen die zoiets wel zouden zien zitten. Die haken mogelijk af bij het lezen van dit soort berichten, terwijl ik een prima service biedt. Voor niets gaat echter de zon op !
Quote:
KDFi schijnt goed te werken wanneer je het werkend hebt gekregen. Ik blijf het gewoon nog even proberen, er is geen haast bij.
|
Dus als je 50-100 euro meer had uitgegeven aan wat kennis had je nu rond gereden zonder verdere ergernis en tijdverlies van beide partijen. Dat is precies wat ik bedoel.
Bezint voor ge begint.
Succes verder !