Quote:
Originally Posted by Bas Oppelaar
Je mag mits aantoonbaar een vermogens winst van 40 % ongestraft inbouwen , dus als je zeg maar 100 pk hebt mag je er een motor inlepelen met 140 pk , alles wat je hierboven komt is inderdaad strafbaar , als je een ongeluk veroorzaakt en je auto gaat binnenstebuiten dan is alle schade voor JOUW rekening , ook met een standaard of douane controle ben je flink de sjaak dan kan je gelijk je auto inleveren , maar goed dat is het risico wat je ZELF neemt gelukkig !
|
Sorry, maar dit is bulsh@t....
Voor de auto wordt een type-goedkeuring afgegeven met een bepaalde motor(code) erin, ga je nu een totaal andere motor(code) erin gooien(die wel binnen de 20%!!! vermogenstoename blijft), dan zal OFFICIEEL de auto toch voor herkeuring moeten worden aangeboden. De auto wordt dan herkeurd naar de huidige specificaties, waaraan oa de remvertraging moet voldoen. Ook wordt de auto opnieuw gewogen, want het gewicht kan verandert zijn, wat voor de wegenbelasting-schaal een verandering kan betekenen.
Je mag wel je huidige motor tunen, waarbij je officieel wel BINNEN 20% vermogenstoename moet blijven, daarboven= opnieuw keuren...
Mocht jij een ongeluk krijgen met een niet-omgekeurde auto, dan KAN de verzekering iddbesluiten ALLE kosten op jou te verhalen(ipv gewoon uit te keren, en hierna alleen je premie even te verhogen)...
En er zijn niet veel mensen die 'ff' een paar ton op tafel kunnen gooien om alle kosten te kunnen dekken...
Verder zal je bij een controle je kentekenpapieren moeten inleveren, waardoor je gedwongen wordt je auto opnieuw bij de RDW aan te bieden voor herkeuring!