07-06-2011, 17:33
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: May 2011
Posts: 2
|
|
Polo 6n met lekke koppakking
Zo, eerst even een kort verhaaltje.
Een maand geleden dus mijn eerste volkswagentje gekocht, betrof een witte 6n uit '95. Zag er niet uit, had lelijke wieldoppen. Pluspunt was wel dat de verkoper een oude man was die er tot zijn pensioen in reed en daarna de wagen zo goed als stil heeft laten staan.
Maar goed, nu weet ik dat een 1.0 benzine motortje niet zo veel vermogen levert, maar in het begin haalde ik de 160 wel op de snelweg. Nu kwam ik laatst niet boven de 120 uit.. een paar dagen later constateerde ik dat ik wel erg vaak koelvloeistof moet bij vullen (lees ondertussen al een liter of 7, op ongeveer een week) omdat ik dat flikkerende rode icoontje krijg.
Ben er mee naar de garage gegaan en die zeiden ga nog eens de snelweg op en kijk of de motor heet wordt.
Was duidelijk het geval, ben na een kilometer of drie moeten stoppen wegens een temp. meter over het maximum.
Terug naar de garage: diagnose = kapotte waterpomp.. reparatie inclusief distributieriem zou 220 euro kosten.
Naar andere garage: diagnose = lekke koppakking.. reparatie inclusief evt. vlakken zou 450 euro kosten, exclusief vlakken 250 euro.
Heeft een van jullie enige mening over deze twee diagnoses ? En de slimste/goedkoopste oplossing?
Alvast bedankt forummers!
|