View Single Post
  #574  
Old 05-06-2011, 20:01
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default Demontage 86er

Ik heb mijn 87er 16v al sinds ik 18 ben (6,5 jaar). Een paar jaar geleden is de de oldtimer-wetgeving over de kop gegaan (vanwege die kilometer heffing) en bleek uiteindelijk dat alle auto's van 87 en jonger geen Oldtimer meer kunnen worden.

Daar had ik de zwaar de balen van, mijn 16v is namelijk een echte 87er en dus niet stiekem een 86er die laat op kenteken was gezet.

Na een hele tijd nagedacht te hebben, wat ik moest gaan doen, heb ik de knoop doorgehakt en besloten een 86er 3-deurs te gaan zoeken met schuifdak. Die heb ik gevonden, in Duitsland.

Mijn GTI is namelijk wel aardig in orde, maar er moest nog wel aan gelast worden. Daarbij komt, ik zou hem kunnen omkatten, maar ik geef niets om kentekens, dus dit is een nettere oplossing.

Een tijd terug heb ik de 86er samen met een collega opgehaald en naar Raalte getransporteerd.







Deze auto heeft ondertussen al geen motor meer (wil iemand die voor een paar euro van mij overkopen? Graag!). En moet dus helemaal kaal gemaakt worden.

Daarna moet ik even enkele delen lassen:
- Ga is bodemplaat naast dorpel bijrijders zijde
- Antenne gat in spatscherm
- Achterhoeken
- Achterplaat onderaan is verrot

Als dat gebeurd is kan de auto verder opgebouwd worden met alle delen van m'n 87er. Daarna ga ik er mee na de RDW. Zo kan ik de komende tijd belasting vrij rondcrossen op de zaterdag en zondag.

Over een paar jaar zal ik dan verder gaan met m'n wilde plannen. Straks kan ik in ieder geval weer een circuitje pakken, zonder mij zorgen te hoeven maken over het feit dat de auto me maandags weer naar het werk moet brengen
Reply With Quote