hetgeen ik vroeger uitstak
1) benzine met loodvervanger tanken aan de pomp, soms nog wel te vinden en dat is 99oktaan.
2) ontsteking verdraaien (ik dacht vervroegen) want 99oktaan brand trager.
3) luchtfilter eraf gooien, allemaal luchtafremming
4) dikke dubbele carb erop
5) 4-2-1 spaghetti uitlaat eronder
6) banden keihard oppompen. hoe harder de banden, hoe minder grip ze hebben en ook hoe minder ze afremmen. de mijne stonden toen op 2.8bar (let wel op dat ze zo hard mogen staan EN, JE VERLIEST VEEEEEEL GRIP IN DE BOCHTEN, houd daar rekening mee
als je blok nog enigsinds gezond is, overleefd die dat wel, en anders tijd voor een groter blokje te steken hé
PS: mijne was wel een opel vroeger, een 1.6 en heeft na deze mods de 205km/H aangetikt richting ardennen. deed met gemak 190 met 4 man erin.
men huidige golf 1.6diesel reed met moeite 135 toen ik die kocht en die loopt nu vlotjes 160 en zit dan tegen het rood aan. met grotere wielen zou ik volgens mij harder kunnen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be