![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
01-02-2005, 20:13
|
![JeeWee's Avatar](image.php?s=835174d3b97358a079b5f12060cc3158&u=499&dateline=1087922482) |
No personal life
|
|
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
|
|
Nee William ik reageerde misschien wel wat overdreven, net als jouw misschien... Maar no offense William! Volgens mij heb jij er nog meer verstand van dan mij, maar wel lache dat ik in elk geval de indruk kan wekken haha. Ik probeerde alleen enkele suggesties te geven waar het eventueel fout zou kunnen gaan. Blijkt wel dat ik niet veel verstand van waterkoelers heb. In mijn luchgekoelde auto heb ik een cilinderkoptemperatuurmeter (mooi scrabble woord). Toen ik daar eens hogere banden onder heb gezet zag ik dat de cilinderkoptemperatuur onmiddelijk toenam. Aangezien hogere banden hetzelfde effect heeft als een langere bak, nl minder toeren bij zelfde snelheid, betekend dat voor een luchtkoeler ook minder toeren van de koelvin, dus minder koellucht, dus warmere motor / hetere kop.
Maar goed gezien de benzineprijzen en de bijbehorende dorst bij een snelheid van 160km/u (teller ok) wilde ik je het id ook eens toedoen van een tdi, goedkopere brandstof, snel en zuinig, gezien je nogal wat km's maakt. (2x70)x4)x52 = 29120km per jaar.
|