Maar eens een all-in-one topicje van mn harlekijntje!
Gekocht in 2007, oude post-passat. Opgehaald in groningen, zou nog een jaar moeten wachten tot ie belastingvrij werd. Ondertussen zoeken naar 5bak en interueur, kreeg ik de Santana aangeboden, dus de passat heeft tot 2009 staan wachten...
Maar toen mocht ie weer naar buiten
dat dichtgemaakte weer losmaken, remmetjes doen etc etc
schroot verzamelen...
Op naar de garage voor werkzaamheden
eerste proefrit op t land
interieur bij elkaar geraapt
cruisen!
Een jaar later op t Neude in Utrecht mn trouwe dieseltje aan gort gereden...
Was een dag na de APK, hoe verzin je het
Voor de vakantie maar een ander blok erin!
En mn vriendin wilde het interieur aanpakken
sportvelgen
Op vakantie ermee!
Dit weekend (bij 290.000km) maar eens groot onderhoud gedaan. Na 65.000km met deze motor werd ik toch gek van het gesis vanonder de kap, leek net of een cilinder wat lekte...
ik denk dat ik weet welke...
handig zo'n dak
Alles weer op de plek, nieuwe pakkingen, nieuwe koppeling!
nieuwe voorpijp, als je toch bezig bent!
En bezig gegaan de verlaging uit de coupe te trekken en onder de harlekijn te gooien! Rechter voordemper zat los in t huis, geen idee hoe en wat... maar het rammelt behoorlijk en je gaat als een dweil door de bocht
Voor ligt ie nu lager, binnenkort de achterkant ook, maar ik was dit weekend het sleutelen wel weer beu!
Ook een nieuwe klepdekselpakking en dat ding eens nieuw spuiten, kan nooit kwaad. Misschien nieuwe stoters, hoe kan ik eigenlijk precies zien of ik hydro of mechanische stoters heb??
Zal wel hydro zijn lijkt me? het is een CY uit een passat van 10-'87. Als je motor tikt, lijkt me dit een zinnige investering toch?
Ook de voorste oliekeering en de waterpomp komen er dan op!