View Single Post
  #19  
Old 13-05-2011, 16:22
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Zoek de verschillen:




en deze




De AAZ oliefilterhouder is wat hoger en heeft een extra uitgang voor gefilterde olie, waarvoor precies weet ik niet, ik dacht misschien voor de hydraulische klepstoters. Wie het wel weet mag het zeggen
Dat extra gat valt precies op het bovenste bevestigingspunt van de originele houder, die ik neem aan dan door geboord wordt naar de kop o.i.d
Er zit m12 draad in en met een stukje tapeind en vloeibare schroefdraad borging is het afgedicht nu. Als extra zekerheid de rest met vloeibare pakking opgevuld en de pakking aangepast op het andere gat.




Goed te zien het extra gat wat erbij gekomen is aan de bovenkant, het blok is al voorzien voor aanpassingen zoals deze blijkbaar want ik kon makkelijk diep genoeg boren en tappen.




Ik pak voor de zekerheid de watermond even van de kop af en dan kom je dit tegen....geeft niet echt vertrouwen in de vorige monteur die aan het blok heeft gesleuteld....in het koelsysteem gebruik ik het liefst die ouderwetse bruine pakkinglijm waar je roze olifantjes van gaat zien en geen rubberkit.
Voor de zekerheid maak ik alle slangen even los en de aansluitingen schoon, een klein vingertje vet eraan en je slangen komen weer los en het aluminium blijft netjes. De distributie pak ik ook maar even mee en dat was ook geen overbodige luxe, de tanden waren al los aan het scheuren van de rug. Verder komt de waterpomp poelie van de JK er op, die is wat kleiner waardoor de pomp iets meer toeren maakt en alle beetjes helpen zullen we maar zeggen. De achterste krukaskeerring is al vervangen en het JK vliegwiel zit er op, nieuw toplager heb ik net opgehaald en dan kan de koppeling er ook op. Morgen nog even de dynamo uit elkaar pakken en om nieuwe lagers en een borstelbrug/spanningsregelaar.

Genoeg gedaan voor vandaag lijkt me
Reply With Quote