View Single Post
  #12  
Old 09-05-2011, 14:54
Nick165 Nick165 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1
Default Polo 6N 1.4 '96 AEX

Hier ook precies het zelfde probleem.. Al van alles geprobeerd, ook op advies van autogarage de lamdasonde getest.. Niets!

Wel heb ik nog een aantal andere dingen ontdekt die hier volgens mij mee te maken hebben, en wel het volgende:

* Verlies van vermogen/koppel: Waar ik voorheen toch wel vlot kon accelereren van 0 naar 100 lijkt het nu alsof de polo ligt geremd wordt, en ook de topsnelheid (voorheen 165 met 3 passagiers) is aanzienlijk lager (150km/h) en wordt moeizamer (lees trager) gehaald.
Ook heb ik een test(sprint 0-100 en topsnelheid) gedaan met een kameraad van me die in het bezit is van een polo 6n 1.4 '97 AEX.
Resultaat: met de sprint van 0-100 was ik 2 autolengtes trager maar dit kan uiteraard ook met de bestuurder/schakelmoment te maken hebben.
Het verschil in topsnelheid was zoals verwacht wel een stukje groter.. Waar ik met moeite de 150-155 aan wist te tikken reed hij met gemak een 165-170 km/h

* Hoger bezine verbruik: bij normaal rijgedrag (schakelen bij 2500-3000rpm) en cominatie van stad/snelweg rijdt ik zo'n 400-450 km met een volle tank. Dit terwijl die kameraad van me zeker 600-650km rijd met een volle tank zonder ook maar enige aandacht te schenken aan zijn rijgedrag.

* Wanneer de motor stationair draait, en er vrij (zonder koppeling) gas word gegeven hoor je telkens bij het spelen met het gas voor hij de toeren in schiet een soort slissje. Klinkt eigenlijk het zelfde als bij een getunede/rally wagen wanneer deze overschakelt, dan hoor je ook even tsssj.

Nu is dus mijn vraag of jullie dit ook allemaal hebben, of dat dit misschien los staat van het schokken van de auto bij gas loslaten/gas geven?
En uiteraard of er al iemand een oplossing heeft gevonden??
Reply With Quote