08-05-2011, 20:26
|
|
VW Fanatic
|
|
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
|
|
Het beste is om nieuwe koppelingsplaat en drukgroep voor je Audi te monteren, samen met een nieuw toplager in de krukas. Dit lager zit er niet in bij een Golf.
De oliefiltersteun van de Golf gaat idd niet passen, moet een "scheve" zijn en moet wél voorzien zijn van een draadgat waar de olieleiding voor de turbo in gedraaid kan worden.
De warmtewisselaar kun je wel overzetten. Maar: Als je de warmtewisselaar van de Golf op de scheve steun van een Passat/Audi zet, past de koelwaterslang tussen kop en pomp niet meer, althans niet vanaf het T-stuk naar de warmtewisselaar.
Ga je ook de (watergekoelde?? )turbo van de Golf SB gebruiken? Qua opspoeleigenschappen een hele mooie, maar bij Audi 80 TD / Passat 32B TD is ie groter en compleet anders gemonteerd. Uitlaatspruitstuk en turbo hebben heel ander model en ja, je moet wel beetje uitkomen met de voorpijp van de uitlaat. De Audi 80 type 89 (opvolger) is ook ooit geleverd met een 80 pk 1.6 TD-ic (SB). Maar of je zo'n turbo kan vinden...
Al met al is het een kwestie van combineren van Audi TD, Golf TD-ic en gewone diesel-onderdelen.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD
|