Ik zal me even voorstellen; Ik ben Joram, net 30 en eigenaar van een bruine Audi 80 uit 1983. De auto is sinds 2008 in Nederland en daarvoor was het een boodschappenwagen van de Belgische rijkswacht (heb ik me laten vertellen).
Toen ik hem kocht stond er ongeveer 240dkm op de tellen en in 3 jaar is daar ongeveer 110dkm bijgekomen. Een paar weken geleden viel me op dat de temperatuur wat hoger opliep als normaal, maar hij ging na een paar minuten ook weer naar beneden, niks aan de hand dacht ik.
Al op de brug:
Aan de foto kan je wel zien dat er toch meer aan de hand was
Koppakking ervan tussen en goed ook ! Ik moet voor mijn werk door de Westerschelde tunnel en op de heenreis was het raak, nog wel op m'n werk gekomen en gelijk het expansie vat open gedraaid, zodat de druk eraf was en de cilinders niet vol met water liepen. Na het werk een emmer koelvloeistof erin en de dop er goed stevig op; gaan door die tunnel ! Als de zaak kapot loopt zien we dan wel weer nietwaar ? Collega achter me aan en sleepkabel bij de hand
Thuisgekomen zonder dat de temperatuur te ver omhoog gekomen was, maar toch het expansie vat al weer leeg en borrelen als een waterkoker
Gelijk het net op en een 1.6td gaan zoeken, ik bedoel, het is mijn daily driver en dus gaat er regelmatig ook een aanhanger achter, niet zelden met grond of puin, dus extra pk's zijn welkom
Op MP al snel een 1.6td SB-code gevonden, laat dat nu net het blok zijn waar ik naar op zoek was
Wezen kijken bij die jongen en een deal gemaakt, volgende week kan ik erom. Dus dan maar de oude 1.6d eruit !
Blokje al een eind los:
In goed gezelschap:
Blokje al gelijk van z'n specifieke Audi prullaria ontdaan:
Wouters hulp is weer van onschatbare waarde !
Komende week blokje ophalen en gelijk die motor helemaal nalopen, nieuwe koppeling e.d.
Uitlaat kan ik ook weg gooien;
Die had z'n laatste reparatie al gehad en de diameter (35mm) is niet echt geschikt voor een 1.6TD ljikt me ?
Iemand nog interesse in een voorpijp voor een JK-code diesel ?
Volgende week weer verder !