View Single Post
  #14  
Old 30-04-2011, 20:40
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Vandaag heb ik de werkzaamheden afgerond van de vervanging van de koppakking.
Olie afgetapt, en dat was maar goed ook, was een mooi schuimkraagje op gekomen. Daarna weer opnieuw gevuld met 5W40
Nieuwe thermostaat geplaatst (alweer die stuurbekrachtigingspomp losgehaald )
De auto rijdt weer en ook nog lekker. Tijdens de reparatie nog achter een paar dingetjes gekomen die mogelijk slecht lopen tot gevolg zouden hebben kunnen leiden, zoals een voetpakking die al voor een deel was losgekomen van de metalen drager en een paar vacuumslangetjes die ik meteen heb vervangen.
Ik kreeg trouwens bij de koppakkingset klepseals die voor 7mm klepstelen geschikt waren, maar aangezien ik 8mm heb, moest ik die weer omruilen.
T-stukken vervangen van de waterslangen die naar de verdamper gaan. Een heb ik weer moeten terugwisselen,omdat de diameter van de slang naar de verdamper groter was als ik dacht. De andere slang had een kleinere diameter en daar heb ik ook de t-stukken op gekocht. nu is het weer dicht.
Daarna Systeem afgevuld met G12+ (maar ik wist niet dat het concentraat was en aangelengd moest worden). Dus is het nu minder aangelengd als de bedoeling was want er zat nog wat water in het systeem en heb daarna nog 1liter water bijgevuld nadat de lucht er uit was.
Temperatuur blijft mooi op ca 90graden staan (volgens de meter).
Nu nog de mistlampen (voor en achter) werkend krijgen en dan stop ik eventjes vanwege de andere projecten.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote