30-01-2005, 14:08
|
|
VW Enthousiast
|
|
Join Date: Aug 2004
Posts: 206
|
|
Ik ben er ook al achter gekomen dat de vulpijp van de benzinetank niet meer 100% vloeistofdicht is (ook een van standaard kwalen van een oudere polo)
Maar aangezien ik daar nu geen zin en tijd voor heb, worden het voorlopig maar halve tankbeurten, dan blijft ie iig wel droog
Dan kan ik altijd nog kijken of ik een tank in goede staat kan scoren op de sloop, of dat ik deze ga lassen. (moet iig kunnen na hem eerst goed gespoeld te hebben en daarna vullen met water, ivm evt. ontploffingsgevaar.)
Kan iemand mij vertellen of er verschillen in deze tanks zit?
Of deze uitwisselbaar zijn kwa aansluitingen/bouwjaar?(dwz. carburatie,- of injectie motor)
Een tank van een jonger bouwjaar zal in het algemeen niet zo snel rot zijn, denk ik.
(Alhoewel de tank vulpijp van m'n polo 1 wél nog in zeer goede staat verkeerd.)
__________________
SUCK
SQUEEZE
BANG
BLOW
FOUR STROKE..........WHAT ELSE?
79' POLO 1F
82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER
87' GOLF 2
|