Jetta MK1 1.5 Aut naar 1.9 TDI
Heey mensen ,
Ik lees nu al regelmatig jullie forum, en kan hier heel veel info uit putten , echter ik kan nergens een topic vinden dat ik denk dit beantwoord al mijn vragen.
Dus bij deze:
Ik heb sinds kort een Jetta MK1 gekocht, het is een Automaat uit 1982.
Opzich nog wel een apart iets, bij de onderdelenshop komt mijn kentekn uit op een 1.5 automaat, echter op het blok staat 1.6 , hierover werd ik aangesproken door iemand die bij de VW werkt, die zei dat het 1.6 blok naar achteren leunde als het waren , en een 1.5 naar voor ?
Anyway, de motor loopt niet helemaal lekker, en aangezien ik de auto toch helemaal wil opknappen, en er toch een ander blok in wou , heb ik besloten hier niet veel aan te doen.
Mijn plan is ( zoals het onderwerp al zegt) om een 1.9 TDI blok van een MK3 in te bouwen.
Ik ga dan bij voorkeur uit naar een 110 PK ( ook al zijn deze lastig te vinden in een goede staat), maar bij gebrek aan beter eventueel een 90pk.
Nu zijn mijn vragen als volgt:
In het geval van een 90 PK versie, heb ik vernomen dat het verschil met de 110 pk voornamelijk de andere turbo is, en het verschil in verstuivers.
Ook las ik dat het blok van een 90pk minder sterk is ? maar correct me if i'm wrong.
Omdat ik uiteindelijk op minimaal 150 pk wil gaan draaien, wat zouden dan noodzakelijke aanpassingen zijn op een 90pk versie?
Mijn 2e vraag is :
-Ik wil een complete golf 3 kopen, dit i.v.m alle onderdelen die er nodig zijn ( denk aan computer, of bak e.d.), bij een golf 4 weet ik dat de TDI 's gebruik maken van een elektronisch gaspedaal , is dit ook zo bij de golf 3, of is het daar nog kabel ?
- Passen de standaart steunen van een 1.5 Automaat, ook voor de 1.9 TDI? of moet ik steunen om gaan lassen, of zelfs een andere bak gaan gebruiken.
- wat voor aandrijfassen zou ik moeten gaan gebruiken ?
Ik hoop dat jullie mij hier misschien enige duidelijkheid in kunnen verschaffen.
groetjes
Mike
|