View Single Post
  #1  
Old 22-04-2011, 23:05
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default Golf mk1 TDi Project

Zal me gelijk even voorstellen, Ik ben Roy kom uit Geleen. Student 1e monteur.
Ben al een tijdje bezig met mijn TDi project, dus werd het langzamerhand tijd voor een eigen project topic.

Heb in Juni 2010 een Golf 1 diesel gekocht, en daar een maandje nog lekker mee rond gereden. In Augustus het 1.6 diesel blokje op marktplaats gezet, en een week later verkocht. Toen werd het tijd voor wat snellers, en dus opzoek naar een golf 3 TDi. Dan wel de 110pk versie. Heb een sloper kunnen kopen paar kilometer voor Groningen, met de distributieriem gesprongen. Wilde toch alles vernieuwen dus alles afgebouwd, en de kop laten reviseren. en weer gemonteerd met nieuwe riem en waterpomp. Toen het blokje liep begonnen de complete Golf 3 kabelboom in de golf 1 te leggen. Als eerst de achterlichten aangesloten, Daarna de rest van stuurhendels tot achteruitverwarming compleet de stekkers omgesoldeerd en netjes geisoleerd. Onder de motorkap hoefde verder niet veel te gebeuren qua elektronica. Daarna het blok erin gehangen met 1.6/1.8 benzine motorsteun aan de distributiekant en met bak steunen van Ebay. 2 100mm assen opgehaald bij bolku. Het monteren was een fluitje van een cent. Daarna het dashboard terug erin gezet met de golf 3 klok, Dit wordt later nog veranderd in die van een golf 2 GTD omdat dit net wat netter en origineler oogt. Nu ben ik bezig met alle kleine dingen aantepassen zoals de intercoolerslangen, koelwaterslangen, eletronisch gaspedaal, en de uitlaat aantepassen op de golf 1. Ook nog wat foto,s van tijdens het project

Auto bij aankoop


Porsche C2 Wieltjes gekocht


TDI Blokje


Egr Plaatjes gemonteerd


Distributiekap aangepast voor benzine motorsteun




Vandaag ben ik bezig geweest met het electronisch gaspedaal, Heb het stukje waar het gaspedaal en de potmeter op vastzitten ruim van de pedalenbak afgehaald en daarna een stukje strip tussen de potmeter en het pedaal gelast, en de rest wat overbodig was erafgehaald. Dus blijft er een compacte beugel over wat net past tussen het rempedaal en de behuizing van de kachel. Achterop die beugel heb ik een L profiel gelast en een bout, op die manier kan ik het gaspedaal eenvoudig demonteren mocht er onverhoopt iets kapot gaan.

De planning van morgen is om 10 uur de originele intercooler pijp laten omlassen zodat deze via de distributie zijde terug gaat naar de intercooler. En daarna rijd ik met de oprijwagen richting Chargertech in Eindhoven, Waarbij ze me gaan helpen met het aansluiten van de intercooler. Wil perse alle slangen zwart hebben zodat mensen die niet kleurenblind zijn dit ook niet worden als ze onder de kap kijken. Intercooler wordt die van een BMW X5 3.0D, Aangezien die van een sprinter niet past omdat de dynamo er net voor zit.
Reply With Quote