... zow, vandaag heb ik me bezig gehouden met de throttlebodies
eerst de boel maar eens gedemonteerd en een oud spruitstuk uit het schap gehaald voor de slacht.
eerst wou ik zelf een stalen spruitstuk maken maar dacht dat het ut proberen waard was om dit origineel zo lang mogenlijk af te zagen.
zo gezegt zo gedaan
meteen alles goed schoon gemaakt en geborsteld.
daarna de hoge kanten aan de inlaat zijde afgefreesd zodat ik ook een mooie flow creƫer.
injectorcubs gemonteerd en de injector gaten van de throttlebodies afgedopt.
en gemonteerd ziet dat er dan zo uit:
daarna bij de lokale auto/vrachtwagen materialen zaak een stuk passende slang gehaald en wat slangklemmen.
eenmaal op maat krijg je dit:
toen was het een kwestie van, throttlebodies er recht op monteren, de injectors en feilrail plaatsen en dan is het mechanische del klaar:
toen heb ik de fuelrails even met tyrips vastgezet en een proefstart gemaakt.
liep, maar kut.
omdat k de boegiekabels naar achter heb laten lopen had ik perongeluk 2 kabels verkeert om
eenmaal gewiseld liep die al bijna perfeckt! (lees: zonder pot meter of wat dan ook)
morgen de kabels van de potmeter verlengen en een bevestiging voor de fuelrails maken.
en ik kan niet anders zeggen; dit is gaaf
wordt vervolgd...