View Single Post
  #8  
Old 18-04-2011, 15:04
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Ik denk toch echt dat je onderblok naar de knoppen is, aangezien als je koppaking kapot is naar binnen uit, dan moet hij namelijk wit/grijs en niet blauw, blauw is echt wel degelijk olie. Die motoren staan er inderdaad echt bekend om dat de zuigers kantelen en daardoor de cilinders ovaal worden en je de olie zo langs de zuigers weg gepompt word, en dus mee verbrand word. Ik zou gewoon eens een compressie meeting doen dan weet je tenminste meer, klepseals/rubbers kan natuurlijk ook maar dan verbruikt hij niet 3.5ltr olie op de zoveel kilometer.
Als je nu nog niet zeker weet wat er aan de hand is, kun je bij het verwijderen van de cilinderkop (als je toch je koppakking zou vervangen) de zuigers even allemaal in het midden zetten, en dan op de zuigers een hoeveelheid olie schudden en die een nachtje laten staan, dan kijk je daarna of de hoeveelheid nog gelijk is of niet, zo niet dan heb je wel degelijk je onderblok gaar. Is de olie stand gelijk als de dag van te voren dan heb je alleen je koppaking stuk.

In iedergeval succes.

Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote