14-04-2011, 10:22
|
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 136
|
|
Klink als een bekend verhaal. Ik heb een '99-er 1400 16v Lupo met < 100.000 km (wel D invoer, dus niet betrouwbaar) gehad en dat ding zoop ook echt olie. Dit verbruik lag aan het eind op 1 liter op 500 km. Dus na het tanken meteen 1 liter olie erbij. Het type olie maakt niets uit, of het nu billige 10W40 of volsynthetische 0W30 was.
Ik herken het geratel bij accelereren wel, dat deed die van mij ook. Het kan goed zijn dat een (of meerdere) zuigers kantelden.
Omdat ik al vaker het olielampje heb zien branden (dus geen oliedruk) en de kantelende zuiger(s), was voor mij doorrijden geen optie. Ik heb de Lupo uiteindelijk verkocht met vermelding van de kapotte motor. Als het goed is heeft de koper (handelaar) er een nieuw blok in gelegd en verkocht. Dus als je zwarte ingevoerde met airco, alles elektrisch etc hebt gekocht ...
Kortom, het is een bekend probleem van de blokjes (naast de versnellingsbak) en waar de door komt weet ik niet. Maar met een olieverbruik wat jij hebt, zou ik eens teruggaan naar de verkoper.
__________________
Vive Ernst Berg!
|