View Single Post
Old 14-04-2011, 07:22
reddevil144 reddevil144 is offline
Forum Newbee

Default Lupo verbruikt olie.. heel veel

Ik heb onlangs een Lupo 1.4 16v uit '98 met 98000km gekocht met de gedachte dat deze wel in orde zou zijn.. nou dat had ik dus net even anders moeten denken

Ik had vlak na dat ik em gekocht had een kleine beurt laten doen, zij hadden 3,5 L olie in het blok getankt. Na 1000km rijden begon mijn lampje te branden van het oliepijl... ik dus pijlen is de olie echt op tot mijn grote verbazing!

Ik heb em langs een los staande autogarage gereden en die wist mij te vertellen dat het blok af is.. dit omdat het blok niet lekt maar wel verbruikt en er komt hele grove blauwe rook uit de uitlaat, einde verhaal dacht ik zo maar ik geef niet op! Het eerste wat ik nu maar ben gaan doen is een NAP pas aanvragen of de KM stand wel klopt om misschien de garagehouder op fraude aansprakelijk te kunnen stellen!

Waarom ik dit post is omdat ik me toch ten einde raad begin te voelen, ik hoor allerlei mensen die zeggen wat het is maar wat is het nou eigenlijk en wat kan het allemaal zijn??

Ik sprak een collega van mij vandaag en die zei dan weer simpelweg dat het de kleppenseals zouden moeten zijn. Dit klinkt best logisch voor mij als leek van motortechniek

Ik gooi er trouwens 10w40 half syntheet in en ik las net in een andere thread dat je er 0w30 of 5w30 in moet gooien maakt dit super veel uit dan?

Het is een hele fijne auto, het zou echt zonde zijn als ik 'm weg moet doen :S

Nog 1 ding wat ik wil toevoegen en wat mij echt opvalt onder het rijden is dat als je optrekt dat je best wat geklepper hoort en als ie stationair draait klinkt het net alsof het een dieselmotor is, het blok klinkt ook zo bij het wegrijden.

Alvast hartstikke bedankt voor de tips en truucs die ik mag ontvangen!!
Reply With Quote