View Single Post
Old 12-04-2011, 15:29
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Chewbacca
Ik las ook dat je kachelradiateur lek is als het nat is bij je zekeringkast, als je die loshaalt.
Nu moest ik een zekering plaatsen toen ik mn radio inbouwde (die zat er niet in toen ik em kocht), en toen merkte ik dat daar water/vloeistof stond.
Hoe waarschijnlijk is het dan dat dit uit de kachelradiateur komt? Hij lekt namelijk geen tot nauwelijks KVS.

Je moet het hoogste punt zien te vinden waar het nat is. Ik heb ook water in mijn zekeringkast gehad met een aantal nare gevolgen (relais doorgebrand). Dit kwam door een lek raamrubber helemaal in het hoekje (achter de luidspreker). Als je het rubber daar hard indrukte, zag je na een stevige regenbui er soms wat druppen uit komen. Opgelost met dit spul: Bison siliconenkit auto marine

Als je de opbergbak even weghaalt, moet je boven de zekeringkast eens daar bovenin voelen of de kous om de ventilatiebuis ook nat is. Ik had daar in de winter ijs op zitten.

Water kan ook naar binnen komen langs de kabel van de motorkaphendel, maar dan komt het eigenlijk niet op je zekeringkast.

Bij een lekke kachelradiateur wordt meestal alleen de vloer nat en als het langer duurt, de vloer achter de voorstoelen (laagste punt). Je kan eens kijken of het voorin achter je middenconsole ook vochtig is. Maar koelvloeistof in je interieur ruik je meestal snel genoeg volgens mij.
Reply With Quote