View Single Post
  #61  
Old 27-01-2005, 13:55
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default Update 7

Eindelijk afgelopen maandagavond weer eens flink door kunnen gaan !!

De motor uit de notch van Richard (daar gaat een 2 liter typ4 in,zie ook
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=5881 ) is kaalgehaald,
en alle motorbeplating ligt nu bij de straler,net zoals de type3 IRS draagarmen.


(op de foto is de motor nog volledig aangekleed !!)

De kever 1303 draagarmen gingen niet passen op de springplates van de typ3
IRS,de bevestiging daarvan is toch echt anders,helaas ...
Lagers,remschoenen,wielremcilinders en ankerplaten worden wel identiek aan een 1303,vanwege een smallere spoorbreedte.



links op de foto de 1303 draagarm,en die zit met 3 bouten op de enkele springplate,
en rechts de 1972 typ3 IRS,en daar zit de draagarm tussen de 2 springplates gemonteerd.
Vanavond kan het gestraalde spul weer opgehaald worden,en dan kunnen we het onderstel weer gaan opbouwen.
Schijven en kevertrommels (ongeboord) liggen klaar,net zoals alle wiellagers & remleidingen.
Hoofdremcilinder wordt 1303S vanwege het feit dat dat een auto is met een gescheiden remsysteem.
Ook heeft een 1303S voor al schijven,en achter wordt alles ook 1303 op de variant,dus dat komt mooi uit.

De reden van de ongeboorde schijven en trommels is dat ik maar geen keuze kan maken wat er
nou aan wielen onder de variant "moet" gaan komen,en met ongeboord kan ik dat dus zelf bepalen