View Single Post
Old 26-03-2011, 21:48
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life

Smile

off topic:
...idd vandaag zo'n 320 km afgelegd; Beverwijk (NH) > Gennep (L) heen en terug voor nóg een speeltje (...vanwege de goede prijs...)
@Dr.Golf: zie de bestickering op de voorkap, wat ik bedoelde... , maar leeuwenkop is ook wel een goed idee!

...mijn snorscootertje verkocht en toch maar iets snellers om met mooi weer mee naar Zandvoort oid te 'cruisen'... Aprilia MX 50 supermotard 2003

on topic:
Ik wilde er voor jullie een foto van maken, maar ben het tòch weer vergeten... De 16V mèt een aanhanger!
Het was ten slotte de 'maiden voyage' van de C mèt iets erachter...
Maar goed, het is verder helemaal geen probleem achter een Corrado; je hebt er in feite geeneens erg in, dÃ*t er überhaupt iets achter hangt
De bedrading bleek ook goed aangesloten te zijn, wat (ondanks alles goed doormeten etc.) toch altijd een beetje een verrassing blijft...

Binnenkort maar de Beyerland erachter... foto's in de planning, ècht waar!

Update:
Van de week heb ik de ABS-sensor rechtsachter vervangen voor degene die ik nog van J had gehad (2e hands)
Een deel van de 'oude' sensor bleef vast zitten, zodat ik alsnog de remklauw, -schijfmet lager moest demonteren...

Echter: het ABS-lampje gaat met het contact AAN; als je start gaat-ie ff UIT en... vervolgens tòch weer AAN; SHIT!
...en ik heb de accupolen al een aantal seconden tegen elkaar gehouden om de ABS-computer te resetten...

Vóór was er ook al een sensor vervangen door J en die van rechtsachter was echt zichtbaar kapot (gebroken!); dus ik had goede hoop, maar helaas...

Iemand nog een idee?

links 'kaput'; rechts 2e hands (ook 'kaput' )

Ik zal die sensor alsnog (achteraf...) eens doormeten...

Bij het afnemen van de velg, kwam ik er ook nog toevallig achter, dat er twee (!) schroeven in de band zaten; ééntje scheef (geen lek) en ééntje recht erin: lek! ...dus een prop erin gedaan:

...gelukkig heb ik zelf zo'n setje thuis; altijd handig!

Daarna weer lekker 2,5 bar d'r in geperst

to be continued...
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote