View Single Post
Old 26-03-2011, 18:18
WilliamH WilliamH is offline
Forum regular

Quote:
Originally Posted by TinusTG
Hey mensen,

Ik wilde vanmorgen mijn bank van mijn Golf IV plat gooien en aan een kant ging hij niet los. Ik heb hem met een schroevendraaier losgemaakt en er in gekeken. Nu is het uiteinde van het pinnetje dat aan de hendel aan de bovenkant van de bank zit afgebroken (weet niet hoe ik het anders uit moet leggen). Heeft iemand dit ook wel eens gehad en hoe vervang je dat onderdeel zonder je bank te vernielen?

Dit heb ik ook gehad. (mk 4 Variant) althans zo had ik hem gekocht.
Het hendeltje kost een paar euro bij de dealer, en het monteren is kinderspel. De bank hoeft in ieder geval niet uit elkaar.
Je kan de plek waar hij inklikt vanaf de achterkan bijna zien door het "slotje".

Korte beschrijving voor je:
- eerst een lange schroevendraaier voorzichtig! door het gat bovenin steken en dan voel je de plek al waar de weerhaakjes in moeten gaan vallen. Zonder kracht even erin en draaien om er 100% van te zijn dat er geen resten van de oude hendel zijn blijven zitten.
- Dan de nieuwe hendel door dit gat en op gevoel in het gaatje leggen en doorduwen.

Dit is alles.
En wellicht als je het heeel erg aardig vraagt bij de dealer, is er zelfs een monteur aanwezig die hem er even inprikt voor je.
Reply With Quote