View Single Post
  #1  
Old 24-03-2011, 12:50
DoriDaan's Avatar
DoriDaan DoriDaan is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 1,267
Send a message via MSN to DoriDaan
Default G60 in passat 3b

Omdat ik nu voor het eerst in mijn leven een G60 bezit.. en met het virus ben besmet.
Wil ik graag de Daily passat voorzien van een G60 motor.

De basis is een 1997 3b 1600cc met 100pk ongeveer..
het streven is een G60 met 180 a 200 pk.
Als ik hard wil gaan met de 1,6 zuipt deze net zo als een G60 die minder hard hoeft te werken.

Heb zitten brainfarten over de te gebruiken onderdelen...
VW gebruik toch veel dezelfde delen in verschillende autos...

# PG Motor zou naar mijn mening met de steunen van de 1,6 ingbouwd kunnen worden.. Omdat de "casings" van de motor ook in de Mk 3 hebben gelegen.
de 2 liter variant van de 3b zal ook een afgeleide zijn van een MK3
In een MK2 passen dus ook MK3 blokken.... (is het nog te volgen )

# Digifant systeem is redelijk stand alone.. gelukkig heb ik geen canbus...
dus ook geen MFA nodig evt.
# Zou de PG motor icm met de 1,6 bak kunnen rijden.. PAST DIT?
OF is het beter een TDI bak te zoeken?

# uitlaatspruitstuk van een 2 liter passat 3b.. PAST dit qua aanluiting
# Intercooler een frontmount OF een van een TDI.
# Heeft de 3b 1,6 brandstofpomp voldoende druk/capaciteit voor de G60?

# Zwakke plekken natuurlijk de G laders...
# Lagerschalen van de PG motor
# Olieverbuik???

Heb diverse blokken zonder lader gezien.. circa 200 euro..
Het makkelijkste is NA testen is uitbouwen compleet met alles erop en eraan.

ZIJN ER TIPS en of aanmerkingen... hoor ik het GRAAG...

Foto van de auto..

__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL

Vw Passat 3b 110pk oliestoker
BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift)
Mini 1988 REDHOT (project)
Reply With Quote