View Single Post
  #4  
Old 23-03-2011, 21:17
3wheel 3wheel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 110
Default

met de accu in de achterbak mischien ook extra plus draden (of dikkere gebruiken) trekken naar groot verbruikers? hoe langer de draad hoe hoger de weerstand en dus het verlies.
Heb zelf destijds (niet auto gerelateerd maar toch.......) nog al wat moeite gehad de motor weer aan de praat te krijgen nadat ik de accu verplaatst had naar de achterbak van het zijspan; de motor starte gewoon niet meer, ging wel moeizaam rond maar sloeg niet meer aan; toen heb ik de plus en massa kabels vervangen door een 2 keer zo dikke (de massa is zelfs dubbel uitgevoerd, 1 naar het frame en 1 naar het blok) sinds dien loopt de oude dame weer goed.
Je praat dan over een verlenging van de hoofdbekabeling van de accu van ca 20cm naar anderhalve meter, bij een luchtgekoelde carburateur motor zonder verdere fratsen zoals brandstof-pompen ecu's e.d.
ik kan me dus goed voorstellen dat een modern autoblok daar nog gevoeliger voor is en je dus het best flink dikke kabels kunt trekken tussen de nieuwe accuplaats en de hoofdaansluitingen in de motor-ruimte (ik heb bij de lokale auto groothandel een paar meter van de dikst leverbare accudraden gekocht)
Reply With Quote