Heb me al een maandje geleden aangemeld en voorgesteld, maar mijn auto nog niet!
Het is een rode Golf MK1 uit '81. Oorspronkelijk een 1.6D maar de motor is na 480.000km trouwe dienst vervangen door een 1.6TD van een MK2 met ongeveer 190.000km gehad. Van dit blok is onlangs de koppeling, koppakking en distributieriem vervangen. De carroserie heeft bijna 496.000 op de klok.
Deze auto is ook geen originele NL'er, maar heeft tot 2007 in Duitsland gestaan.
Het is een CL uitvoering, maar het meeste hiervan is niet meer terug te zien! Bijna het complete interieur is vervangen. De stoelen en achterbank voor een GTI interieur, het dashboard voor 1 met chrome biezen, de middenconsole voor 1 van een GTI en het stuur voor een GTI stuur met VW logo.
Het schuifdak en de achterruitenwisser zitten er wel nog
Dat is echter niet het enigste, ook de achteras is vervangen voor 1 van een GTI, dus met schijfremmen
Zelf ook al wat aangedaan, namelijk een schroefsetje eronder gemaakt!
Helaas heb ik op dit moment geen foto's, maar deze komen hopelijk volgende week.
Nog minder leuk, was de APK van vandaag:
- Aandrijfas los
- Accu los
- Bestuurdersstoel klapt niet naar voren
- Voor schokdempers los
- Remslang achter poreus
- Handremkabels L+R
- Remblokken achter
- Stuurkogelhoes lek
- Uitlaat ontbreekt (heeft vorige week een drempel gehapt
)
- VIN-nummer niet goed leesbaar
- Dorpels L+R rot
- Voetenbak passagierskant rot
Flinke lijst dus...
Maar goed dat ik de garagist goed ken! Ik mag aanstaande zaterdag bij hem op de brug sleutelen en alles wat ik zelf kan doen zelf maken. In principe alles dus, behalve het laswerk, dit word gedaan door een 'echte' monteur
Ik zal proberen volgende week wat foto's te plaatsen als ik de auto weer terug heb van de garage