even een up voor bovenstaande vraag
Heb nu zelf in autocad mn spruitstuk, waterflens op de kop en waterflens op het onderblok (waar de pomp zit) gemaakt.
Deze worden nu met waterstraalsnijden gemaakt (hoop dat k goed getekend heb
) en hier laat ik vervolgens de buizen op lassen, ovaal naar rond voor t spruitstuk, haaks voor de kopflens en onder 30graden hoek voor de pompflens.
De pompflens maak ik omdat ik de originele pomp heb weggehaalt = minder aandrijving door de v-riem en dus iets minder pk verlies.
Deze vervang ik door een electrische pomp van EWP die regelbaar is en 110 L per minuut kan pompen (is RUIM voldoende voor n 1800)
Verander ook het watercircuit en heb er bijv een oliekoeler bij waardoor het iets minder 'druk' word qua slangen.....
Ik zie trouwens meerdere oplossingen voor t vacuum 'probleem' voor de rembekrachtiger en heb dit zelf opgelost door een dynamo van
opel met vacuum erop.
groeten
Ferry