Thread: ARL inbouw AGR
View Single Post
  #14  
Old 13-03-2011, 22:27
Nick_J's Avatar
Nick_J Nick_J is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 319
Send a message via MSN to Nick_J
Default

Quote:
Originally Posted by yal
Dat is niet helemaal juist , tijdje geleden heb ik een nieuw ARL vliegwiel laten monteren incl. verzwaarde sachs drukgroep en een sachs koppelingsplaat en druklager.
Nu 2 weken terug mijn turbo vervangen is voor een garett 1749 VB (arl turbo) bleek dat vliegwiel behoorlijk trilde tijdens flink gasgeven met rond 1800rpm.
Dit probeer ik zelf niet en gebeurde tijdens de testrit na de inbouw.

Vliegwiel kan max. 400-450nm aan, indien ik de chip op maat laat aanpassen zal ik vragen of het max. koppel rond de 2000rpm of daarboven vrij komt.

Deze vliegwielen slijten helaas ook gewoon.

Gtr Yal


Ja slijten doen ze helaas ja...

En wat zouden de eigenaren van een ARL moeten doen volgens jou die boven dat koppel uitkomen? Ken toch aardig wat ARL TDI's die boven dat koppel uitkomen en nog met het originele vleigwiel rond rijden.
Bij Van Vught Tuning of Jb autoservice , JD enginering bouwen ze deze auto's met 6 bak niet om naar mijn weten naar een vast set vanwege de uitwerking ervan.
__________________
Zu Risiken und Nebenwirkungen, fressen sie die Packungsbeilage und erschlagen sie ihren Arzt oder Apotheker..
Reply With Quote