13-03-2011, 21:39
|
VW Addict
|
|
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
|
|
Quote:
Originally Posted by gtilunatic
2 delige vleigwielen van arl, asz enz. gaan lang mee... Moet je toch echt gek doen wil je die kapot krijgen, zelfs niet met extreem vermogen.
Ombouw naar 1 delig... Niet aan te raden krijg je een heel vreemde bijgeluiden van, moet je niet willen.
Vliegwielen gaan gewoon mee tot 300 pk+ en 500 Nm +
|
Dat is niet helemaal juist , tijdje geleden heb ik een nieuw ARL vliegwiel laten monteren incl. verzwaarde sachs drukgroep en een sachs koppelingsplaat en druklager.
Nu 2 weken terug mijn turbo vervangen is voor een garett 1749 VB (arl turbo) bleek dat vliegwiel behoorlijk trilde tijdens flink gasgeven met rond 1800rpm.
Dit probeer ik zelf niet en gebeurde tijdens de testrit na de inbouw.
Vliegwiel kan max. 400-450nm aan, indien ik de chip op maat laat aanpassen zal ik vragen of het max. koppel rond de 2000rpm of daarboven vrij komt.
Deze vliegwielen slijten helaas ook gewoon.
Gtr Yal
|