View Single Post
  #41  
Old 12-03-2011, 17:48
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

en die garage weet dat ook niet .

als een distributieriem springt, moet je de zuiger van cilinder 1 op bovenste punt zetten, en dan het merkteken van de nokkenas ook juist zetten, onsteking op cilinder 1 zetten en de riem erop.
maar er zijn 2 mogelijkheden.

1) de zuiger stond op zijn compressieslag en de ontsteking moet vonk geven. dan moet de motor gewoon werken.
of
2)de zuiger stond op de bovenste punt na het uitstoten van de uitlaatgassen en dan gaat de inlaat open om nieuw mengsel aan te zuigen. als er dan natuurlijk een vonk gebeurd ontbrand het mengsel in de inlaat en heb je een knal langs de luchtfilter.

ofwel trek je de ontsteking eruit, 180° draaien en er weer insteken. of je steek de 4 bougiekabels omgekeerd erin.
je trekt de tegenovergestelde kabels eruit en verwisseld ze (moet je dus 2x doen). dan zou die ook moeten aanslaan)

voorbeeld:


als je daar op de delco kabels 1 en 4 met elkaar verwisseld, en kabels 2 en 3 met elkaar
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote