09-03-2011, 10:26
|
|
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
|
|
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
|
|
De pompen hebben minder opvoerdruk door slijtage als ze warm zijn. Dat is de conclusie die ik getrokken heb met mijn Lucas pomp van de AEF motor op de pomptestbank.
De pomp van de 1.9d is een van de kleinste qua opbrengst. 8mm plunjer versus een 9mm plunjer.
Je moet opvul platen (heb ik) gebruiken om de offset goed te maken, daarnaast hebben jullie een groot gat in de steun. Je kan er een steun van een TD opzetten of een verloop ring kopen (heb ik)
De 1900TD pomp past ook, maar ik verwacht te veel brandstof. Kan je trouwens gewoon terug schroeven en als je er dan ook een turbo opzet heb je ook direct een leuke pomp en ong. 80pk.
__________________
Groetjes,
Bert
VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)
"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
|