View Single Post
Old 07-03-2011, 12:14
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life

Smile en... hij past!

en verder...

Ik heb vanmorgen de achterbumper gedemonteerd en de MkII trekhaak gepast en... waarempel: hij past gewoon één-op-één!
(oké, ik moest één gat iets uitvijlen...)

Vervolgens dus de achterbumper zèlf aanpassen:
eerst de binnenbumper eruit geklikt en... shit!: er zit óók nog kunststof honingraat achter...
Dat zit ook nog eens versmolten met het bumperschild, dus ik heb het eerst met een stanleymes proberen te verwijderen... da's nix; dus vervolgens de slijptol(!) erbij gehaald en voorzichtig te werk gegaan! (en dat ruikt lekker... )
Na 10 minuten had ik een los bumperschild over

Vervolgens ff kijken wáár de trekhaak precies uitkomt, door de bumper (wat ervan over is...) ervoor te houden:
Helaas is alleen een rond gat, ter grootte van de afneembare haak niet voldoende (wat ik eerlijk gezegd wel gehoopt had...), omdat het bevestigingspunt daarvan tòch wat te veel uitsteekt
Ik heb dus een rechthoekig deel van ca. 24 cm breed uit de bumper gezaagd en dáár dan weer een uitsparing in gemaakt, die precies om het bevestigingspunt heen valt.
Zo is er meteen voldoende ruimte ontstaan, om de 7-polige stekkerdoos te verstoppen èn om de kogel gemakkelijk vast te kunnen 'bouten'!

De stekkerdoos komt dus netjes uit het zicht en ik wil over het zichtbare deel van de trekhaak nog wel een soort van afdekking maken, zoals ook bij Volvo wordt gedaan:

Valt mee, toch?
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote