View Single Post
Old 07-03-2011, 09:38
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

ik wou geen nieuw topic aanhalen hiervoor, aangezien er hier toch al veel hebben geantwoord. maar ik heb wel een extra vraag. hoeveel kan er in zo een dieseltank in??

ik ben 2weken terug stilgevallen met de golf 1.6D (zonder turbo dus). had 1094km gedaan met 1 tank. ik dacht dat er 55liter inkon en men broer zei dat een golf 2 kan rijden tot de naald onder het rood van reserve stond. wel blijkbaar niet . begon die ineens te stotteren bij bergaf rijden. elke bergop ben ik volgas gegaan om snelheid te halen zodat ik bergaf kon uitbollen en heb de laatse 100meter ofzo zonder motor tot het tankstation gebolt.
daar ging toen 49liter in.
k heb met beetje wachten en altijd max bijvullen tot 51liter kunnen tanken maar zo tank ik normaal niet. ik stop altijd als de pomp de eerste keer afslaat.
dus men auto deed 1094km met 49liter hetgaan op 4,47l/100km komt of 1/22.

dat verbruik lijkt wel te kloppen met een paar man zoals hierboven. alleen rijd ik daar wel 140 mee op autosnelweg maar binnendoor is men rijstijl eerder rustig en uitbollen naar een rood licht toe. dieselpomp is ook iets opengedraaid voor meer vermogen om tenminste vlot op de autosnelweg in te kunnen voegen (als je hele tijd volgas gaat en uiteindelijk de vrachtwagen toch niet over geraakt is het maar belachelijk).

dus wie heeft al veel getankt in een golf 2 diesel? heb ik misschien ergens lucht gehad, brandstoffilter vuil??? of is men tank maar 50liter?
is de eerste keer dat ik een diesel rijd.

oja, de mijne had 361 000km op de teller, en die teller werkte niet meer (naald bewoog wel, maar de cijfers bleven staan)
Reply With Quote