22-01-2005, 15:31
|
VW Enthousiast
|
|
|
|
Polo 1f LX
Hierbij een klein begin over mijn werk aan de Polo 1f LX uit 1981. Een dikke 1.5 maand geleden ben ik begonnen met het zoeken naar een oud model Polo (o.a. ook hier op het forum). In het verleden heb ik al drie van die wagentjes gehad maar daarvan zijn de eerste twee gesloopt en de laatste verkocht zo'n 4 jaar terug.
Omdat het toch weer begon te kriebelen ben ik op zoek gegaan. En zowaar hier op het forum stond er eentje te koop.
Met de verkoper heb ik afgesproken en ben ik gaan kijken. Helaas was het toen donker. Dus de daaropvolgende zaterdag weer gaan kijken. Wat een mooi ding zeg!! in zo'n goede staat zie je ze bijna niet meer. (zie foto's, het is de blauwe). Omdat ik toch nog wel wat onderdelen zocht o.a. originele velgen heb ik ook geadverteerd en bij de jongens van de 86c club de vraag uitgezet. Een aantal onderdelen heb ik inmiddels (bedankt voor jullie moeite jongens!!)
Die velgen nog niet helaas. Wat wil het toeval. Kom ik een advertentie tegen voor een polo uit 1981. Het bleek zelf om een LX te gaan met originele velgen en doppen. Geweldig!! Deze heb ik dus aangeschaft en het grote wisselverhaal gaat dan ook binnenkort van start. Overigens ziet het witte karretje er op de foto's leuk uit maar helaas van dichtbij schrik je wel hahaha :biggrin: Of ik hem puur als donorauto gebruiken ga of rijdend houd dat zie ik nog wel. Ik heb geen haast.
Okee concreet na al deze klets, mijn project is het origineel en gaaf maken van de Blauwe LX. Niets verlagen of uitbouwen, gewoon puur eh....Wolfsburg :biggrin:
Hierrrrr fotows:
Wordt vervolgd!
Groeten,
Ronald.
|