04-03-2011, 10:29
|
VW Addict
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by JettaPowerrr
Gemiddeld 130 is best hard... Maar ik snap hem wel.
Rij gewoon eens 120km/h, dat scheelt vaak al aardig wat.
En als je de optie hebt, rij dan niet "ook wel door". Dat scheelt ook aanmerkelijk.
Ik heb een Jetta 1.8i automaat gehad, die reed 1 op 10, en toen reed ik nog stevig door. Maar bij een normale rijstijl werd het al snel beter. Nooit bijgehouden, hoeveel beter, trouwens.
Een handbak zal zuiniger zijn, als je je best doet. Maar als je daarmee ook 130 blijft rijden, en op de provinciale wegen door rijdt als je de optie hebt, dan zal die ook aardig verbruiken. Vast wel iets zuiniger, maar nooit zoveel, dat het de investering waard is.
Gr. Ed
|
Nou ja, gemiddeld, ik rij altijd op de A9 = rustig op mijn tijden, dus dan doe je wel 130 ja... gemiddeld zal het wel minder zijn natuurlijk, maar sowieso nooit harder dan 130 (gaat ie ook amper)...
Hij kost trouwens maar 600,- dus mocht ik er 1:12 mee kunnen doen zou dat zo'n 80,- aan brandstof per 4wkn betekenen, m/a/w dan heb ik hem er in zo'n 8 maanden uit....
Het liefste koop ik een belasting vrije diesel Maar zolang we de Cabrio niet hebben verkocht gaat dat ook nog niet..
Andere vraag, volgens de verkoper had ie 4-versnellingen en een E.. Waar staat dat voor? Soort Overdrive?
|