View Single Post
  #1  
Old 02-03-2011, 22:05
Rebel76's Avatar
Rebel76 Rebel76 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 94
Arrow Mad Mex: m'n eerste Kever!

Van kinds af aan altijd geroepen "later wil ik een kever", en "Mam, als ik later mijn rijbewijs heb, hebben ze dan wel nog kevers???"
Maar... 16 jaar na het behalen van mijn rijbewijs nog steeds niks luchtgekoeld onder m'n kont gehad. Talloze Typ17ers, maar nog altijd geen Typ1..

Tot vandaag!

Ingeruild op m'n Fireblade (onding stond toch maar stof te happen)

Mag ik voorstellen; '84 1200er Mexicokever a.k.a.














Vorig jaar gerestaureerd en gespoten in zilver metallic mica, ontzettend veel vernieuwd, te weten; complete remmerij, rubbers, (donkere) ramen, deurpanelen, hemeltje, vloerbedekking, bumpers weg, verstelbare vooras, verbrede velgen, cal-look deksels, verbrede spatborden achter (originele erbij gekregen), nieuw interieurtje zwart/grijs geblokt, EMPI speedshifter etc etc

De vloerbedekking achter moet wel nog afgewerkt worden en de vorige eigenaar adviseerde me de ontsteking bij thuiskomst nog even opnieuw af te stellen.

Toekomstplannen zijn er wel, zoals andere velgen en banden (zónder witte lettertjes :P), en een pinstreepje hier en daar

Ik was er ontzettend blij mee, ondanks hij met geen vlammenwerper vooruit te branden was en ik niet zonder een file te veroorzaken de linkerbaan kon gebruiken.. (110 bergaf met wind in de rug)

Helaas was de pret van korte duur, want op de terugreis van de aankoop, op nog geen 15km van thuis ging het ineens langzamer en begon ie wat in te houden.
Er lag verderop een tankstation op de A2 dus daar maar even snel (lees: traag) opgereden en vlak voor ik stilstond een knal en een hoop rook met de geur van vebrande olie...

Motorkapje open en ik zag dat de luchtfilter verdwenen was, althans het element, want de deksel lag nog op de uitlaat en overal weer die rook uitkomend ik kon op dat moment wel even janken..
Nou weet ik wel 't een en ander van motoren maar toch maar eens gebruik gemaakt van m'n anwb-lidmaatschap (laatste x was 5 jaar geleden)
De man in het gele VW busje verscheen snel ter plekke en stelde eerst de ontsteking eens goed (stond veels te laat) en vervolgens de rest na te kijken.
1 cylinder doet niet meer mee volgens hem kon het vanalles zijn; klep vastgeslagen, klepspeling, zuigerveren verbrand, etc. en kon weinig voor me doen dan de sleepdienst bellen...

Balen dus.
Oude eigenaar ook meteen gebeld en deze komt binnenkort langs om mee eraan te sleutelen, mooi zo!


Al met al is me de moed nog niet in de schoenen gezakt en zie ik het positief in!

Reply With Quote