Donderdagavond het onderblok gehoont en de krukas in het onderblok gezet. Vandaag om een uurtje of 3 begonnen om nog een hoop toeters en bellen rond het blok op te bouwen.
En eindelijk eens plaatjes bij de praatjes;
Het verschil in aanzuigbuizen. Links van een AAZ, rechts JX. De JX is gemonteerd.
Verschil in oliepomp. Boven AAZ, onder JX. AAZ oliepomp is gemonteerd vanwege grotere capaciteit.
Links JX en rechts AAZ carterpan. JX gemonteerd.
Uitlaatspruitstuk. Bovenste AAZ, onder JX. De onderste gaat gemonteerd worden, alleen kan de huidige turbo hier niet op gemonteerd worden. Dit vereist nog enig huiswerk
Verstuivers. 1x goed, 2x matig (schuine inspuiting), 1x slecht. Worden gereviseerd.
Laatst vergeten om kopbouten mee te bestellen, dus dat komende week gebeuren. Ook nog even een multiriem en een koppeling mee laten komen.
Waar ik nog geen antwoord/oplossing voor heb, is de peilstok; geeft deze het juiste niveau aan met de JX carterpan en andere montagehoek van de motor?
Planning;
Dit weekend de cilinderkop nog reviseren. Komende week motor afbouwen, en tussen de bedrijven door (lees; met carnaval) de motor in de bus bouwen