Goede morgen,
Gisteren wederom weer de keerringen vervangen.
Krukas keerring en nokkenas hebben er aan moeten geloven (alweer
)
wel een duidelijke oorzaak gevonden. heb waarschijnlijk de vorige keer de verkeerde keerringen ontvangen (die erin zaten waren smaller en de diameter inwendig was groter...)
Wel helaas weer het volgende probleem erbij! keeringen zijn droog ondanks dat er een klein krasje op me nokkenas zit.. precies waar de keering zou moeten afdichten.. je voelt het krasje zitten maar valt wel mee volgens mij!!!
Nu was alles droog rondje rijden (zonder distributie kappen)
tot mijn grote schrik zie ik daar div. olie sporen lopen na het rijden... en dat bij de rand van de koppakking
Deze is dus ook lek dit dacht ik al.....
gisteren gelijk nog even compressie gemeten dat was wel aardig (8bar-8bar-8bar-7.2bar)
Nu is het rare vind ik
me carter ventilatie zit bij mij netjes in een catchcan mede doordat ik met een compressor rijd.
Nu is de catchcan na ongeveer 200 km rijden zich voor 3 kwart met schoon ogende olie vult!
heb dit 2 weken ook gehad. toen was het een tijd over na het verversen van de olie! nu heb ik er weer last van!!!
ook zit er olie in mijn inlaat en dat is echt een heel raar raadsel!
mijn carterontluchting is los van de motor! en zit op de catch can!
de compressor is niet olie gesmeerd! hoe kan er dan in godsnaam olie in me inlaat zitten???? verder loopt het blokje sinds kort weer redelijk lekker (altijd nog puntjes voor verbetering!) maar zal ik toch de kop weer moeten gaan demonteren!!!
Word er inmiddels wel gek van!
3 weken deze auto en al €750 euro verder...
Maar als die het doet staat er een glimlach van oor tot oor op je gezicht!....
wie heeft er antwoorden op mijn vragen??????