View Single Post
  #14  
Old 21-02-2011, 23:11
VWCaddymk1's Avatar
VWCaddymk1 VWCaddymk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 183
Default

Quote:
Originally Posted by Sjeesbeest
kan zo niet zeggen of je iets mist, maar je hebt er gewoon mee gereden.

Kijk of je distributie optijd staat, misschien dat de spanrol niet goed
op spanning staat waardoor je ontsteking en timing van z'n plek is.
Je heb een vrijloop blok dus schade aan je motor heb je niet bij lage
toeren.


Ik zou graag even willen kijken of de ontsteking nog op de goede timing staat, alleen weet ik niet zo'n goed waar ik zou moeten beginnen..
Ik heb een hobby-matig 'sleutelniveau'..

Ik heb het volgende gevonden over het afstellen van de onsteking: (bron: problemcar.nl)

----
Draai de motor aan de bout van de krukaspolie of krik hem op aan draai aan het voorwiel tot het BDP merkteken "0" op het vliegwiel tegenover het merkteken in de openning van het koppelingshuis ligt. Controleer of de kleppen van de eerste cilinder gesloten zijn. Als dit niet zo is de motor nog een slag draaien. Draai de aandrijfnok van de oliepompas evenwijdig aan de krukashartlijn en draai de rotor van de stroomverdeler tegenover de kerf voor de eerste cilinder in de rand van de stroomverdeler. Steek zo de stroomverdeler in de boring en zet hem vast.
De basis afstelling van de puntjes is inderdaad 0,40 maar de fabriek schrijft voor dat daarna de contacthoek moet worden afgesteld op 47 +/- 3 graden. Als laatste het ontstekingstijdstip afstellen.

----

Opzich is dit een duidelijke test, maar zou iemand deze met foto's kunnen verduidelijken? Alvast bedankt!

(Ik ben ook aan het pijnzen over het aanschaffen van een Weber 32/34 dmtl... )

Reply With Quote