15-02-2011, 18:19
|
VW Fanatic
|
|
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
|
|
Je kan wel testen of de lambdasonde het überhaupt doet.
- Stekker van de lambda loshalen en multimeter aansluiten tussen pin 2 en 3 (bij 3-polige lambdasonde). Hier moet ongeveer 12V op staan als je hem op contact zet. Dit is voor de verwarming van de lambdasonde. Zekering 15 kan ook kapot zijn. Als je een 4-polige stekker hebt, moet je even kijken waar aan de onderkant twee witte draden naar onderen gaan. Dan moet je die twee pinnetjes aan de stekker uit de kabelboom hebben.
- Als dat goed is, kun je met aangesloten stekker even meten (rubber loshalen) tussen pin 1 (groene of paarse? draad) en massa. Starten en na een minuut ofzo moet hij bij draaiende motor in een regelmatig tempo gaan pendelen tussen 0.2 en 0.8V. Kan even duren voordat hij warm is.
Verder: weet je zeker dat je CO goed is afgesteld op de luchthoeveelheidsmeter? Geen vacuumlekken? Komt nogal precies bij een NZ.
Gr, Johan.
|