View Single Post
  #953  
Old 15-02-2011, 16:56
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Ik wil in de toekomst ook zo'n ombouwset maken. Ze pakken volgens mij een originele distributieketting van een cbr1000. Ik neem aan de ze deze moeten verlengen of in moeten korten. En dan de krukas aanpassen op een origineel krukastandwiel van een cbr 1000. Of het originele tandwiel aanpassen op de krukas. Dat is echter niet echt een probleem. Is makkelijk te maken met de juiste machines.

De truc zit hem in de boring afstand van de cilinders. Die verschillen namelijk iets van elkaar.
Wat ik denk is dat je moet uitgaan van een <1300cc basis.De cilinders offcenter overmaat boren en honen. Krukas moet op deze nieuwe boring worden aangepast en ook moeten er op maat gemaakte drijfstangen in.
Dan moet je zelf de overmaat zuigers aanpassen of deze laten maken. Kop moet iets worden aangepast kwa kanalen, de gaten in de kop voor de kopbouten moeten worden gematched op het onderblok. Ook moet de compressie worden uitgerekend en worden aangepast.

Zit best wel wat werk in, maar het werpt wel vruchten af. Je kan met de juiste spullen in het onderblok richting de 11.000rpm.

Het is echter wel wat duurder en het kost wat meer moeite dan alleen de kop erop schroeven en klaar.


Quote:
Originally Posted by 2sneaky bora
ben benieuwd wat voor onderblok en hoe ze dat naar ketting omgebouwd hebben
of gewoon een heel cbr blok ?
Reply With Quote