poetsmenneke...
Gisteren was het droog, dus kom ik eindelijk weer een stuk van de auto poetsen. Ik gebruik hiervoor een simpele (Praxis?) poetsmachine, ooit van
Dr.Golf gehad, maar veel gedeeltes moeten toch echt met de hand...
De vorige keer (ca. twee weken geleden) zijn alleen de vóórspatborden en de motorkap gedaan; omdat die het minst mooi waren.
Het was min of meer een test of het überhaupt wat beter kon worden... Gelukkig wel, maar op de motorkap bleef nog steeds een doffe plek zichtbaar...
Dit heb ik gisteren met Comandant 3 alsnog weer wat beter gekregen; je ziet nu ook, dat het ooit is bijgespoten in een iets andere tint, maar het glimt wel weer!
Ook zijn nu de deuren, achterspatborden , zijkanten van de bumpers èn de achterklep/spoiler gepoetst; die paar plekjes waar ooit iets is geprobeerd weg te wrijven (dat was zichtbaar!) zijn nu gelukkig verdwenen:
de druppeltjes regen blijven weer mooi liggen
het paneel onder de kentekenplaat moet nog...
Ik moet het dak, de spiegels, het achterpaneel en de achterbumper t.z.t. ook nog doen...
... maar ik heb nu nòg lamme klauwen!
trekhaak?
Wij hebben een caravan en hebben hier ook veel plezier van...
...dus moet er op de
Corrado eigenlijk een trekhaak... SHIT!
Dat is natuurlijk geen gezicht en ik moet zeggen dat ik dat op de BMW dit heel netjes had opgelost
; hier zat een afneembare kogel op, waarbij het koppelings-gedeelte geheel onzichtbaar werd afgedekt met een afdekplaat, wanneer het spul dus niet in gebruik was.
zie jij hier de 'trekhaak' zitten? hij zit er toch echt...
Voor een
Corrado is zowieso weinig tot niks te vinden (...nieuw natuurlijk wel...)
Gurby hier heeft een origineel VAG(!) afneembaar systeem op zijn VR6, waarbij ook een afdekplaat wordt gebruikt, maar dit was niet te koop en het kÃ*n netter...
Het monteren van een trekhaak/achterbumper is nèt als bij een Golf Mk2, waarbij er twee steunen de kokerbalken inschuiven en deze van onderaf met vier bouten worden vastgezet.
Ik denk dan ook, dat een trekhaak van een Golf 2 aardig in de buurt komt of i.i.g. makkelijk is aan te passen voor de C. En deze zijn er zat te vinden!
Het is bovendien een constructie, die het simpel (èn vrij snel) (de-)monteren van een bumper mogelijk maakt.
oplossing:
Mijn (simpele) idee is dan ook om 'gewoon' een tweede achterbumper (compleet met trekhaak) op voorraad te hebben, die er dus alleen tijdens de vakantie 'ff' opgaat
Een 7-polig 'stopcontact' kan ik altijd wel èrgens wegwerken en deze blijft dus wel permanent aanwezig!
*volgens mij is dit namelijk de enige, estetisch verantwoorde oplossing voor een Corrado die mogelijk is...
wordt dus vervolgd...
meten is weten
Hiervoor heb ik vorige week wel even de achterbumper eraf gehad, om wat maten te meten...
Meteen ff de uitlaatdemper iets hoger gezet, want dat was nog niet helemaal naar mijn zin...
Kentekenplaat achter zit nu wat beter vast, zodat-ie niet meer meetrilt met de bassen...
De letters van de kentekenplaat vóór waren wat beschadigd (steenslag), dus die heb ik toen ook opnieuw zwart gemaakt met een spuitbus matzwart en een.... wattenstaafje
(mieren-neuker, hè?!)
By-the-way:
Happy Valentine's day!!!
'
Hou
Van
Je,
Schatje!'
(check kentekencombinatie...)