View Single Post
Old 08-02-2011, 17:15
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by Kenneth_polo
sorry hoor maar als je ziet hoe ver die voorbij het kruispunt staat.. en hoe hard die heeft gereden weet ik ook niet precies maar daar kunnen de discussies eindeloos over zijn.

hoorde van een collega dat er al remsporen stonden voordat de fietser werd geraakt, als zo'n 15 meter dus oordeel ook zelf maar als die nog zo ver door staat geschoten

http://www.omroepamersfoort.nl/site/
aangereden fietser overleden staat het stukje

hier staat een foto vanaf de andere kant en dan zie je hoe ver die voorbij het kruispunt staat.

please don't shoot the messenger

Heb je enig idee wat de stopafstand is na het intrappen van de rem bij 'n snelheid van 60kmh?

Dacht ik al.
Volgens mij heeft een auto met 'n snelheid van ongeveer 100kmh een remweg van zo'n 30-35 meter wat me bijstaat.

Maar d'r zijn wel meer zaken die de snelheid van de auto bepalen buiten de remsporen op de weg. Wegdek (materiaal en structuur, temperatuur, vervuiling), banden (zomerband, winterband, veel of weinig profiel), gewicht, remmen, etc.

Maar goed, de ongevallen experts van de politie kunnen met pensioen, want we hebben onze eigen expert hier zitten die aan hand van wat halfslachtige donkere foto's en wat hij via via van zijn collega gehoord heeft kan achterhalen hoe hard de auto gereden heeft.

Niet te snel oordelen.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote