View Single Post
Old 07-02-2011, 16:30
mapsmitzz mapsmitzz is offline
Forum Regular

Exclamation Probleem met mijn Golf II 16v

Beste forummers,

Allereerst is er een GTI blok (16v KR) in mijn Golf gebouwd recentelijk.
Hij heeft ook een paar weken prima gelopen, tot een week of wat geleden...
Het probleem trad de eerste keer ineens op. Hij startte maar nadat we gas gaven wilde de motor gelijk uitvallen.... dat deed hij ook na paar keer gas geven. Vreemd.... Hij wilde daarna dus ook niet meer starten!!

De dingen die we toen nagelopen hebben zijn:

- Brandstofpomp controle, genoeg benzine..
- Vonk, geen probleem prima vonk
- Bij kajetronic (schrijf je dat zo??) hebben we ook brandstof.
- Alles rondom kajetronic en blok los gehaald en weer vastgemaakt. Vacuum slangen e.d.
- weger e.d. is volgens ons ook goed.
- Slangen allemaal nagelopen.
- Stekkers nagelopen..
- ik vergeet vast nog wel iets wat we al hebben nagekeken...

Afgelopen vrijdag startte hij ineens weer, nadat we alles los en vastgezet hadden. Ik ben en stuk gaan rijden, het viel me op dat bij hard remmen het net leek of de auto wilde uitvallen, maar niet helemaal. Tevens als ik koppeling intrap dan valt hij af en toe onder z'n toeren, maar dan net niet uitvallen.

Gisteren ging ik rijden, koude start geen probleem zonder gas te geven. Rij nog net niet de straat uit, wacht even op passerende auto's, niets aan de hand, en wil gas geven: gelijk uit!!! Met geluk aangekregen door te poken op het gaspedaal tijdens het starten, duurde wel even...

Mijn vraag is dus eigenlijk kan iemand me vertellen waar we het eventueel moeten zoeken?? Vacuum ergens?? Misschien kunnen we wat meten oid?? Als het blok loopt, is er helemaal niets aan de hand, loopt echt super. Maar dit is wel echt vervelend.

Hopelijk kan iemand ons op de goede weg helpen, zou helemaal super zijn.

Alvast hartelijk dank hiervoor.

gr,
Martijn

http://www.mivw.nl
Reply With Quote