Hallo,
Ik ben nieuw hier op het forum.
Ik ben Stefan van der Riet, 17 jaar, word 18 mei 18 en ik kom uit kruisland (noord brabant)
Ik werk als bijbaantje bij een brommerzaak als monteur en ben een vliegtuigmonteur in opleiding.
Ik heb sinds vorige week zondag een Golf II CL 5bak 1.6 D uit '86 in bezit.
Ik heb hem gekocht, staat nog op bels kentekenpapieren enzo dus moet nog compleet gekeurd worden.
Hij is in best slechte staat, Veel moet vervangen worden maar het belangrijkste is: de dorpels, bodemplaten enzo zijn nog helemaal hard.
Roestplekken op het plaatwerk is door de vorige eigenaar bijgewerkt met primer, hierdoor is het niet door gaan roesten en is het bij oppervlakte roest gebleven.
Blok blaast al best wat langs de olievuldop, interieur is helemala niet mooi meer, lak is niks meer.
Wat ik wil gaan doen is:
-Compleet strippen
-2 kleine plekjes op bodemplaat, 1 plekje bij achterklep en 2 plekjes die ik tijdens strippen achter de raamrubbers gevonden heb lassen.
-achterruitenwisser en alle logo's dichtlassen
-strip boven kentekenplaat lassen en achterklepmechanisme (om open te maken) omzetten dat je hem naar boven open drukt
-Compleet laten spuiten
-Waarschijnlijk 1.9 TDI inbouwen
-Interieur vervangen voor iets mooiers
-Plat leggen (natuurlijk)
-Andere velgen
-Verschillende kleine details
-Keuring
Als iemand ideeën heeft voor dingen die mooi zijn om te veranderen hoor ik het graag!
Want ik zag al bij verschillende golfjes dat ze hun achterruitenwisser plat hadden gelegd, iemand enig idee hoe dit moet?
De golf bij aankoop: