Hier nog maar een nieuw en ik hoop laatste topic voor mijn vragenreeks.
Ik ben toch maar van het idee af om een G40 turbo blokje te bouwen, dit gaat gewoon te lang duren en dan moet ik best veel werk gaan uitbesteden en dat is precies iets wat ik juist niet wil.
Dus nu heb ik over het volgende idee( project ) nagedacht..
Ik heb een polo ( met een sexy kont ) met 1.3 MH motor.
De moter carburateurs liggen al bij de man die het spruitstuk maken kan( sjef ).
En nu het volgende..
Ik wilde het meteen maar goed aanpakken met het afstellen daarvan, dus het maar 1x doen omdat ik het werk van niks vind ( saai en elke keer maar hetzelfde ).
Ik dacht om er dan toch wat meer PK's uit te krijgen heb ik een klein lijstje gemaakt met dingen die er dan toch wel voor nodig zijn. Komtie dan :
- Nokkenas, dan meteen de vraag "Welke is GOED? Een originele van een andere moter of van de tjoeningwinkel? ( G40 nokkenas heb ik )
- Spaghetti uitlaatspruitstuk, op ebay word je er mee dood gegooid maar zijn het ook goede voor €100,- ?
- Verder de uitlaatlijn aanpassen, dikker maken zodat er mee aufpuffgass naar buiten kan
- Cilinderkop bewerken, ook al zoiets.. Als ik dan toeren ga draaien, moet ik dan ook stuggeren klepveren plaatsen?>Diesel?
- Een oliekoeler, sja.. het speelt natuurlijk wel mee, maar is het nodig? Ik ga toch wel het 1 en ander aan sensors plaatsen om me oliedruk en olietempratuur in de gaten te houden.
- Ik heb eigenlijk een compleet G40 blok liggen dus alles wat past en me helpen kan na meer vermogen, zouden jullie het me even willen melden?
- Groteren radiateur van de G40 ? Die heb ik ook liggen, dus misschien wel rare vraag, maar waarom niet?
Ik hoop dat jullie me er even goed mee kunnen helpen, want ik wilde het wel goed doen .. Het blokje is echt 100% in orde. Heeft net de 1 ton aangetikt( origineel, met boekjes en het is geen ton teller ) en zuipt ook geen drup olie!
Nou people, brand los!
Bij voorbaat al dank voor alle reacties.. Opmerkingen en kritiek is ook altijd welkom!